پادشاهی طبیعت در روستای ارواح چین
نوشته شده توسط : مجله دلتا

روستای هوتوان، شبیه به روستایی است که  از دل افسانه‌ها بیرون کشیده شده است! این روستا به قدری سرسبز است که حتی  خانه‌ها در آن به چشم نمی‌آیند!

روستای هوتوان در چین

به این روستای خالی از سکنه، لقب روستای ارواح چین را داده‌اند. با این  حال این محل، یکی از زیباترین روستاهای جهان محسوب می‌شود. با مجله دلتا همراه باشید تا به روستای هوتوان در چین سری بزنیم.
درباره روستای هوتوان در چین

درباره روستای هوتوان در چین بیشتر بدانیم

هوتوان در جزیره شنگ شان در ساحل شرقی چین قرار گرفته است. این روستا  این روزها توجه مردم را در فضای مجازی به خودش جلب کرده است. هوتوان یکی از  عجیب‌ترین جاذبه های توریستی چین محسوب می‌شود. اینجا به قدری سرسبز است که با دیدن آن میخکوب می‌شوید!
درباره روستای هوتوان در چین بیشتر بدانیم

داستان این روستای متروکه

این روستا تا ۴۰ سال پیش، یک روستای پر رونق بود. بیش از ۳،۰۰۰ نفر در  این مکان ساکن بودند. هوتوان، یک روستای ماهیگیری محسوب می‌شد. در دهه ۱۹۹۰  میلادی، رفته رفته از جمعیتش کاسته شد. مردم هوتوان، تصمیم به ترک  روستایشان گرفتند چون آن‌ها می‌خواستند در یک روستای بزرگ‌تر با دسترسی و  امکانات بهتر ساکن شوند. این مهاجرت‌ها به قدری شدت گرفت که در سال ۲۰۰۲  روستا، خالی از سکنه شد.
دو دهه از خالی شدن روستا می‌گذرد و طبیعت، چشم مردم روستا را دور دیده  است. درختان و گیاهان روی ساختمان‌ها رشد کرده‌اند، به همین دلیل می‌گویند  طبیعت، در این روستا پادشاهی می‌کند!
داستان روستای هوتوان در چین

چه تفریحاتی می‌توان در هوتوان داشت؟

هوتوان به مدت دو دهه به روستای ارواح تبدیل شده بود و در این مدت  هیچ‌کس آنجا زندگی نمی‌کرد. در سال ۲۰۱۵ تعدادی عکس جذاب از این روستا در  فضای مجازی پخش شد و بدین شکل توجه گردشگران به این روستای متروکه جلب شد!

در یک بازه زمانی کوتاه،  هجوم توریستان به این روستا زیاد شد. مقامات منطقه شوکه شدند چون  نمی‌دانستند چگونه باید توریستان را مدیریت کنند! دلیلش هم این بود که این  روستا هیچ گونه امکاناتی نداشت. کسی فکرش را نمی‌کرد که روستایی متروکه، به  یکی از بهترین جاذبه‌ های توریستی تبدیل شود!

به مرور زمان روستای هوتوان شرایط لازم برای پذیرایی از توریستان را کسب  کرد. حالا روز به روز بر تعداد توریستانش اضافه می‌شود. امروزه امکان  طبیعت‌گردی در روستا مهیا شده است. تعدادی هتل هم در جزیره ساخته شده است.
روستای ارواح، روستای هوتوان در چین

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با دیگر جاذبه‌های جهانگردی، چاه یعقوب، خطرناک‌ترین مکان روی زمین! را در مجله گردشگری دلتا مطالعه کنید.

همچنین بخوانید:

سفر به شهرهای همیشه بیدار جهان 

جزیره‌ای تحت فرمانروایی گربه‌ها 

دریاچه لاک‌پشت‌، جایی که هیچ لاک‌پشتی در آن نیست! 

ساحل عجیب و سرخ، ساحلی بدون شن و ماسه! 

اقامت بر فراز آسمان اتریش 

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید .





:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 فروردين 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: